Dentál Higiénia

Fogorvosi konzultáció

Az orvosi konzultáció során felmérjük a páciens kiindulási állapotát, megismerjük az esztétikai és funkcionális paramétereket. Ha a páciens akut panasszal érkezik, először a problémás fogakat kezeljük. Amennyiben nagyobb beavatkozásokra van szükség, panoráma rtg felvétel készítést javasolunk, amely alapján pontosabb kezelési tervet lehet felállítani. A konzultáció célja, hogy egy olyan tervet készítsünk el, amely a páciens saját elképzeléseihez a legközelebb áll.  A kezelést megelőző szükséges előkészületeket, a különböző kezelési megoldásokat ismertetjük. Egy írásos összefoglalót is készítünk a várható kedvező kezelési díjakkal.

Szájhigiéniés kezelések

Minden fogászati kezelés előtt az esetlegesen fennálló ínygyulladást meg kell szüntetni. Csak gyulladásmentes, egészséges íny mellett végezhető korrekt, precíz munka. Legalább félévente van szükség fogkő-eltávolításra. Az ultrahangos fogtisztítás során eéőször  a fogköveket eltávolítjuk, majd a fogfelszíneket simára, fényesre polírozzuk polírozó pasztával. Az ultrahang kíméletesen robbantja le a fogköveket, így nem sérül meg a fogzománc.

A fogkő a fogakon maradó lepedékből és a nyálban oldott ásványi anyagokból keletkezik. Kialakulásában szerepe van a dohányzásnak, örökletes tényezőknek, hajlamnak. A fogkő hajlamos a növekedésre. Van olyan, akinél újraképződik pár hét után, van olyan, akinél hosszabb idő után alakul ki újra. A fogkőtől lesz ínygyulladás és ha a gyulladás hosszabb ideig fennáll, fogágy pusztulást okoz és később a fogak

meglazulhatnak.

Ha az  alábbi tünetek észlelhetők, akkor egy alapos fogkő-eltávolításra van szükségünk:

- duzzadt, vöröses ínypapillák

- az íny vérzése fogmosáskor, rágáskor, súlyosabb helyzeteknél akár magától is jelentkező ínyvérzés

- kellemetlen szájszag, rossz lehelet

- meglazult fogak